Ring oss gärna!
0770 – 17 77 70
Våra öppettider är helgfria bankdagar kl. 8–18.
Övriga öppettider
Årsbesked 2020 Läs mer
Handläggningstider Läs mer
synpunkter
Vi vill gärna veta vad du tycker
Vi vill hela tiden förbättra och utveckla oss, och därför är dina synpunkter väldigt viktiga för oss. Skicka oss gärna dina synpunkter direkt här nedan.
Obs! Vi tar gärna emot dina synpunkter. Men av sekretesskäl kan vi inte ta emot eller besvara specifika kundärenden via detta formulär. För specifika kundärenden ber vi er kontakta vårt Kundcenter på 0770 – 17 77 70.
Reklamationer och klagomål
Om du har reklamationer och klagomål hör av dig till oss så snart du har möjlighet. Du är välkommen att skriva, faxa, maila eller ringa till oss.
Du kan även vända dig till Konsumentverket, Finansinspektionen och Konsumenternas Bank- & Finansbyrå med synpunkter om SevenDay Bank.
Frågor och svar
Ditt senaste årsbesked kan du se när du loggar in på Mina sidor.
Vi skickar inte ut årsbesked per post längre, men du kan beställa det genom att kontakta vårt Kundcenter.
Nu kan du få din post från SevenDay Bank digitalt. Genom vårt samarbete med företaget Kivra så finns nu möjligheten att få posten direkt i din digitala brevlåda.
Om du redan använder Kivra så kommer du att få dina brev från SevenDay Bank direkt till din digitala brevlåda. En del brev, som till exempel avier och skuldebrev kommer vi att fortsätta att skicka med posten.
För dig som ännu inte har Kivra
Om du vill anmäla dig till Kivra så gör du det enklast på kivra.com .
Fördelar med en digital brevlåda
Förutom att du får dina brev från SevenDay Bank digitalt, kommer du även att få myndighetspost och post från många andra företag digitalt. Till exempel deklarationen, fakturor och kreditupplysningar. Du har tillgång till dina viktiga dokument var du än befinner dig. Det är kostnadsfritt, säkrare och dessutom bra för miljön.
Express Bank Sverige Filial står under tillsyn av det danska Finanstilsynet. Express Bank Sverige Filial benämns som SevenDay Bank vilket är filialens bifirma, och används som varumärke.
Marknadsföringen följer svenska regler om marknadsföring. All information om SevenDay Banks produkter och tjänster lämnas på svenska. Svensk rätt skall tillämpas. Svenska domstolar är behöriga att pröva eventuella tvister.
Företagsuppgifter:
Express Bank Sverige Filial, org.nr. 516406-1102, Filialregistret hos Bolagsverket. Ekspres Bank A/S, CVR-nr 16917931, Taastrup, Danmark, Erhvervstyrelsen. Står under tillsyn av danska Finanstilsynet.
Enklaste sättet att komma i kontakt med oss är via sevenday.se eller att ringa oss. Vårt Kundcenter är öppet alla bankdagar mellan klockan 8–18 och vi nås på telefonnummer 0770 17 77 70. Vår besöksadress är Färögatan 33, Kista Science Tower, Kista, som ligger strax norr om Stockholm.
Vi sparar personuppgifter för den längre av de perioder som krävs för att följa tillämpliga lagar och regler. I dagsläget innebär detta att vi behåller större delen av all information vi lagrar under hela avtalets löptid och 7 år efter avslutat engagemang. Du hittar all information om detta här.
Läs mer om hur vi använder cookies här.