Välkommen!  

Kontakta vårt Kundcenter
alla bankdagar kl. 8–18

Kundcenter

Ring oss gärna!
0770 – 17 77 70

Våra öppettider är helgfria bankdagar kl. 8–18.
Övriga öppettider

Skicka e-post

Vi svarar gärna på dina frågor via e-post. Vi kan inte besvara frågor som rör dina personliga uppgifter. Har du specifika frågor om till exempel ditt sparkonto eller lån ber vi dig därför kontakta vårt kundcenter på telefon.

kundcenter@sevenday.se

Vanliga frågor

Här kan du läsa de vanligaste frågorna som vi får.

Vanliga frågor om lån
Vanliga frågor om billån
Vanliga frågor om våra sparkonton

Adressuppgifter

Postadress
SevenDay Bank
Box 1171
164 26 KISTA

Besöksadress
Kista Science Tower
Färögatan 33, Kista

BankID

Om du inte har ett BankID eller Mobilt BankID, kontakta din bank så hjälper de dig.
Läs mer om BankID.

Problem med BankID?
Lösningar på de vanligaste problemen med BankID hittar du här: BankID support.

Inbetalningar
Insättning Sparkonto
Bankgironummer: 381-7327
För att göra en insättning anger du sparkontonummer som OCR-nummer vid inbetalning. För mer information logga in på Mina sidor.
Hur gör jag en inbetalning för mitt lån?
Bankgironummer 5177-2077
Ange lånenummer som OCR-nummer vid inbetalning. Lånenumret framgår på avin. Logga in på Mina sidor för att se dina avier, där kan du även ansluta till autogiro och e-avi.

Vi stödjer Min Stora Dag

Min Stora Dag logga

Vi stödjer kontinuerligt Min Stora Dag, en stiftelse vars syfte är att
förverkliga svårt sjuka barns önskedrömmar.

Mer om vårt engagemang

synpunkter

Vi vill gärna veta vad du tycker
Vi vill hela tiden förbättra och utveckla oss, och därför är dina synpunkter väldigt viktiga för oss. Skicka oss gärna dina synpunkter direkt här nedan.

Obs! Vi tar gärna emot dina synpunkter. Men av sekretesskäl kan vi inte ta emot eller besvara specifika kundärenden via detta formulär. För specifika kundärenden ber vi er kontakta vårt Kundcenter på 0770 – 17 77 70.


SYNPUNKTER

Reklamationer och klagomål
Om du har reklamationer och klagomål hör av dig till oss så snart du har möjlighet. Du är välkommen att skriva, faxa, maila eller ringa till oss.


Klagomålsansvarig inom SevenDay Bank har till uppgift att besvara klagomål och ansvarar också för att bedömningarna görs enhetligt och att berättigade klagomål leder till rättelse. En väl fungerande klagomålshantering ger konsumenterna möjlighet att få sina intressen tillgodosedda. Detta är betydelsefullt för att upprätthålla allmänhetens förtroende både för SevenDay Bank och den finansiella marknaden. En god hantering av klagomålen ger också SevenDay Bank möjlighet att fånga upp problem på området, att åtgärda dessa samt att vidta förebyggande åtgärder.

KLAGOMÅL

 

Kontaktuppgifter
SevenDay Bank, Box 1171, 164 26 Kista.
Telefon: 0770 – 17 77 70, fax: 0770 – 17 77 99. Skicka e-post till oss genom att fylla i kontaktformuläret nedan eller maila direkt till: synpunkter@sevenday.se.

Du kan även vända dig till Konsumentverket, Finansinspektionen och Konsumenternas Bank- & Finansbyrå med synpunkter om SevenDay Bank.

Frågor och svar

Ditt senaste årsbesked kan du se när du loggar in på Mina sidor.

Vi skickar inte ut årsbesked per post längre, men du kan beställa det genom att kontakta vårt Kundcenter.

Nu kan du få din post från SevenDay Bank digitalt. Genom vårt samarbete med företaget Kivra så finns nu möjligheten att få posten direkt i din digitala brevlåda.

Om du redan använder Kivra så kommer du att få dina brev från SevenDay Bank direkt till din digitala brevlåda. En del brev, som till exempel avier och skuldebrev kommer vi att fortsätta att skicka med posten.

För dig som ännu inte har Kivra 
Om du vill anmäla dig till Kivra så gör du det enklast på kivra.com .

Fördelar med en digital brevlåda
Förutom att du får dina brev från SevenDay Bank digitalt, kommer du även att få myndighetspost och post från många andra företag digitalt. Till exempel deklarationen, fakturor och kreditupplysningar. Du har tillgång till dina viktiga dokument var du än befinner dig. Det är kostnadsfritt, säkrare och dessutom bra för miljön.

Kivra

Läs mer och anmäl dig på kivra.com

Express Bank Sverige Filial står under tillsyn av det danska Finanstilsynet. Express Bank Sverige Filial benämns som SevenDay Bank vilket är filialens bifirma, och används som varumärke.

Marknadsföringen följer svenska regler om marknadsföring. All information om SevenDay Banks produkter och tjänster lämnas på svenska. Svensk rätt skall tillämpas. Svenska domstolar är behöriga att pröva eventuella tvister.

Företagsuppgifter:
Express Bank Sverige Filial, org.nr. 516406-1102, Filialregistret hos Bolagsverket. Ekspres Bank A/S, CVR-nr 16917931, Taastrup, Danmark, Erhvervstyrelsen. Står under tillsyn av danska Finanstilsynet.

Enklaste sättet att komma i kontakt med oss är via sevenday.se eller att ringa oss. Vårt Kundcenter är öppet alla bankdagar mellan klockan 8–18 och vi nås på telefonnummer 0770 17 77 70. Vår besöksadress är Färögatan 33, Kista Science Tower, Kista, som ligger strax norr om Stockholm.

Har du synpunkter på vår nya hemsida?

Dela gärna med dig till oss.

webfeedback@sevenday.se

Tack!