Kontakta oss gärna per telefon: 0770 – 17 77 70. Vi har öppet bankdagar mellan 10:00-16:00, du hittar våra övriga öppettider här. Runt månadsskiftet kan du räkna med längre svarstider, då det är många som ringer till oss. Vi gör vårt bästa för att besvara ditt samtal så fort som möjligt.
För generella frågor, så kan du även skicka e-post till kundcenter@sevenday.se. Observera att vi inte kan besvara frågor som rör personliga uppgifter via e-post.
När är bästa tiden att ringa in?
Nedan kan du se vilka tider som det ringer som mest och minst till oss. Du kan alltid välja att bli uppringd till det telefonnummer du ringer ifrån.
InBETALNINGAR
Här hittar du information om hur du gör en insättning till ditt sparkonto samt hur du betalar in extra på ditt lån eller din kontokredit. Önskar du göra en större inbetalning eller betala av hela ditt engagemang, ber vi dig kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig!
Insättning via Bankgiro
BG: 239-6513
OCR: ange ditt 12-siffriga kontonummer
Maximalt sparbelopp är 1 000 000 kronor per Kontohavare. Vi förbehåller oss rätten att överföra överstigande belopp till Kontohavarens föranmälda uttagskonto.
Observera att du som blev sparkund hos oss innan den 11 mars 2024 har fått nya inbetalningsuppgifter från och med den 1 maj 2024. Du hittar dina nya inbetalningsuppgifter på Mina sidor.
Insättning via Bankgiro
BG: 5383-9973
OCR: ange ditt 16-siffriga lånenummer
Ange ditt 16-siffriga lånenummer som OCR-nummer vid inbetalning. Du hittar ditt lånenummer på Mina sidor och på din avi/faktura. På Mina sidor kan du även ansluta till autogiro och e-avi.
Insättning via Bankgiro
BG: 5383-9973
OCR: ange ditt 16-siffriga kontokreditnummer
Ange ditt 16-siffriga kontokreditnummer som OCR-nummer vid inbetalning. Du hittar ditt kontokreditnummer på din avi.
Med autogiro drar vi din månadsbetalning automatiskt vid förfall, förutsatt att pengar finns på kontot senast klockan 00.01 på betalningsdagens morgon.
Den första dragningen sker den 28:e varje månad, alternativt nästföljande bankdag om den 28:e infaller på en helgdag.
I det fall det första dragningsförsöket inte lyckas, så kommer vi göra ytterligare tre försök nästföljande bankdagar. Lyckas inte det sista försöket så behöver du göra en manuell inbetalning. Du hittar dina inbetalningsuppgifter på din avi, oavsett om du valt att få denna per post eller digitalt på Mina sidor.
Vi hjälper dig gärna med detta, vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70.
Enligt penningtvättslagen är vi skyldiga att ha en god kännedom om våra kunder. Det innebär att vi bland annat behöver veta varifrån dina pengar kommer. Vid en större inbetalning kommer vi därför att be dig om dokumentation som verifierar pengarnas ursprung, det kan exempelvis vara ett skuldebrev, kontoutdrag eller kvitto. Vi ber dig även att skriva en kort redogörelse kring pengarnas ursprung.
Du kan ladda upp dokumenten direkt via vårt kontaktformulär här.
Om du vill läsa mer om penningtvättslagen kan du göra det hos Finansinspektionen här: fi.se/sv/bank/penningtvatt
Blanketter
Här kan du ladda ner och skriva ut de blanketter du behöver. Hittar du inte det du söker, eller önskar du en blankett postad till dig? Vänligen kontakta vårt kundcenter på 0770 – 17 77 70.