Aktuellt

Plattformsbyte Spar Läs mer

Aktuellt

Årsbesked Lån- och Delbetalningskund Läs mer

Välkommen till KundcenterVi finns här för dig!

Vi fokuserar nu på sparande och stoppar ny utlåning

Vi kommer framöver att ha fullt fokus på vår sparprodukt och vill informera om att SevenDay Bank har beslutat att stoppa försäljningen av nya lån och tilläggslån. Detta innebär att du inte längre kan ansöka om lån via vår hemsida, men du kan fortfarande hitta oss hos några av våra samarbetspartners. Som sparkund kan du göra insättningar och öppna konton precis som vanligt och du är fortsatt skyddad av insättningsgarantin. För dig som befintlig lånekund sker inga förändringar kopplat till din återbetalningsplan eller dina villkor.

Läs mer

SevenDay Kundcenter

Den här sidan är till för dig som besöker oss, oavsett om du är kund idag eller nyfiken på våra tjänster. Här har vi samlat svar på våra kunders vanligaste frågor, länkar till ofta besökta sidor och blanketter. Du hittar givetvis även våra kontaktuppgifter. För att hjälpa dig på bästa sätt hänvisar vi i första hand till att kontakta oss per telefon. Detta då vi enbart kan svara på generella frågor via e-post. Välkommen!

Hittade du inte det du sökte?

Kontakta oss gärna per telefon: 0770 – 17 77 70. Vi har öppet bankdagar mellan 10:00-16:00, du hittar våra övriga öppettider här. Runt månadsskiftet kan du räkna med längre svarstider, då det är många som ringer till oss. Vi gör vårt bästa för att besvara ditt samtal så fort som möjligt.

För generella frågor, så kan du även skicka e-post till kundcenter@sevenday.se. Observera att vi inte kan besvara frågor som rör personliga uppgifter via e-post.

När är bästa tiden att ringa in?
Nedan kan du se vilka tider som det ringer som mest och minst till oss. Du kan alltid välja att bli uppringd till det telefonnummer du ringer ifrån.

Bästa Kundservice

Vi har för andra året i rad fått utmärkelsen Bästa Kundservice inom bankbranschen. Brilliant Awards – Customer Experience är Brilliant Futures årliga utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice. Utmärkelsen baseras helt på data från kundundersökningar under 2022, vilket gör oss extra glada och stolta. Vi har vunnit år 2020, 2022 - och nu 2023! Läs mer hos Brilliant Future

InBETALNINGAR 

Här hittar du information om hur du gör en insättning till ditt sparkonto samt hur du betalar in extra på ditt lån eller din kontokredit. Önskar du göra en större inbetalning eller betala av hela ditt engagemang, ber vi dig kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig!

Aktuellt: Vi byter sparplattform och uppdaterar i samband med detta våra villkor. Då vi under en period har parallella villkor och inbetalningsuppgifter, ber vi dig vara uppmärksam på vilka du omfattas av när du söker information nedan. Du är alltid välkommen att kontakta oss per telefon för personlig hjälp. 

För dig som blivit kund innan den 11 mars 2024 gäller kontovillkoren (2018-02) fram tills den 30 april 2024.
För dig som blivit kund från och med den 11 mars 2024 
gäller de nya kontovillkoren (2024-01).

Kontovillkor 2018-02
BG: 381-7327
OCR: Ange ditt 7-siffriga kontonummer

Kontovillkor 2024-01
BG: 239-6513
OCR: Ange ditt 12-siffriga kontonummer

Du hittar alltid dina aktuella inbetalningsuppifter genom att logga in på Mina sidor.

Bankgironummer: 5383-9973

Ange ditt 16-siffriga lånenummer som OCR-nummer vid inbetalning. Lånenumret framgår på avin. Logga in på Mina sidor för att se dina avier. Här kan du även ansluta till autogiro och e-avi.

Bankgironummer: 5383-9973

Ange det 16-siffriga kontokreditnumret som OCR-nummer vid inbetalning. Du hittar ditt kontokreditnummer på din avi. 

Med autogiro drar vi din månadsbetalning automatiskt vid förfall, förutsatt att pengar finns på kontot senast klockan 00.01 på betalningsdagens morgon.
Den första dragningen sker den 28:e varje månad, alternativt nästföljande bankdag om den 28:e infaller på en helgdag.

I det fall det första dragningsförsöket inte lyckas, så kommer vi göra ytterligare tre försök nästföljande bankdagar. Lyckas inte det sista försöket så behöver du göra en manuell inbetalning. Du hittar dina inbetalningsuppgifter på din avi, oavsett om du valt att få denna per post eller digitalt på Mina sidor.

Vi hjälper dig gärna med detta, vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70.

Enligt penningtvättslagen är vi skyldiga att ha en god kännedom om våra kunder. Det innebär att vi bland annat behöver veta varifrån dina pengar kommer. Vid en större inbetalning kommer vi därför att be dig om dokumentation som verifierar pengarnas ursprung, det kan exempelvis vara ett skuldebrev, kontoutdrag eller kvitto. Vi ber dig även att skriva en kort redogörelse kring pengarnas ursprung.

Du kan ladda upp dokumenten direkt via vårt kontaktformulär här.

Gå till kontaktformuläret

Om du vill läsa mer om penningtvättslagen kan du göra det hos Finansinspektionen här: fi.se/sv/bank/penningtvatt

Blanketter

Här kan du ladda ner och skriva ut de blanketter du behöver. Hittar du inte det du söker, eller önskar du en blankett postad till dig? Vänligen kontakta vårt kundcenter på  0770 – 17 77 70.

Konto
Spara
Lån
Kredit
Kontakt