Aktuellt

Handläggningstider Läs mer

Kontakta SevenDay Kuncenter 

Vi hjälper dig gärna!

Kundcenter

Ring oss gärna!
0770 – 17 77 70

Våra öppettider är helgfria bankdagar kl. 8–18.
Övriga öppettider

Skicka e-post

Vi svarar gärna på dina frågor via e-post. Vi kan inte besvara frågor som rör dina personliga uppgifter. Har du specifika frågor om till exempel ditt sparkonto eller lån ber vi dig därför kontakta vårt kundcenter på telefon.

kundcenter@sevenday.se

Digital Support

För att kunna utföra dina bankärenden är det viktigt att den senaste versionen av webbläsare och operativsystem är installerad på din enhet. Du kan enkelt ta reda på vilken webbläsare du har genom att klicka här.

Läs mer

Inbetalningar
Insättning Sparkonto
Bankgironummer: 381-7327
För att göra en insättning anger du sparkontonummer som OCR-nummer vid inbetalning. För mer information logga in på Mina sidor.
Hur gör jag en inbetalning för mitt lån?
Bankgironummer 5177-2077
Ange lånenummer som OCR-nummer vid inbetalning. Lånenumret framgår på avin. Logga in på Mina sidor för att se dina avier.  där kan du även ansluta till autogiro och
e-avi.

Hur gör jag en inbetalning för min kontokredit?
Bankgironummer 5611-1099
Ange kontokreditnumret som OCR-nummer vid inbetalning. Kontokreditnumret framgår på avin. Logga in på Mina sidor för att se dina avier.

KLAGOMÅL

Lämna klagomål
Om du anser dig felbehandlad kan du lämna ett klagomål hos SevenDay Bank. Klagomålsgruppen inom SevenDay Bank har till uppgift att besvara klagomål och ansvarar också för att bedömningarna görs enhetligt och att berättigade klagomål leder till rättelse. En väl fungerande klagomålshantering ger konsumenterna möjlighet att få sina intressen tillgodosedda.

Detta är betydelsefullt för att upprätthålla allmänhetens förtroende både för SevenDay Bank och för den finansiella marknaden. En god hantering av klagomålen ger också SevenDay Bank möjlighet att fånga upp problem på området, att åtgärda dessa samt att vidta förebyggande åtgärder. Du som har klagomål är välkommen att maila, ringa eller skicka brev till oss. Vårt mål är att du ska få en återkoppling inom 7 bankdagar.

När du klickar på Skicka godkänner du att skicka dina uppgifter till SevenDay Bank och att vi kommunicerar med dig via icke krypterad e-post.


När du klickar på Skicka godkänner du att skicka dina uppgifter till SevenDay Bank och att vi kommunicerar med dig via icke krypterad e-post.

Kontaktuppgifter
SevenDay Bank, Box 1171, 164 26 Kista
Telefon: 0770 – 17 77 70


Bankens hantering av klagomål
Är du inte nöjd med det svar du fått från klagomålsgruppen kan du vända dig till bankens klagomålsansvarige. Klagomålsansvarige utreder ditt ärende och återkommer sedan med skriftligt svar senast 14 dagar efter att han eller hon mottagit ditt ärende. Tar utredningen längre tid kommer du att informeras om detta. Det svar du får från klagomålsansvarige innebär slutligt besked från banken.


Du når klagomålsansvarig på följande adress:
Klagomålsansvarig
Sevenday Bank, Box 1171, 164 26 Kista
klagomalsansvarig@sevenday.se

Om du inte skulle vara nöjd med det besked som du fått från klagomålsansvarige har du möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat.


Allmänna reklamationsnämndens adress:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se


Du kan också vända dig till Konsumenternas Bank- & Finansbyrå eller till din lokala konsumentvägledare som finns på www.konsumentverket.se eller allmän domstol.

Frågor och svar

Ditt senaste årsbesked kan du se när du loggar in på Mina sidor.

Vi skickar inte ut årsbesked per post längre, men du kan beställa det genom att kontakta vårt Kundcenter.

Nu kan du få din post från SevenDay Bank digitalt. Genom vårt samarbete med företaget Kivra så finns nu möjligheten att få posten direkt i din digitala brevlåda.

Om du redan använder Kivra så kommer du att få dina brev från SevenDay Bank direkt till din digitala brevlåda. En del brev, som till exempel avier och skuldebrev kommer vi att fortsätta att skicka med posten.

För dig som ännu inte har Kivra 
Om du vill anmäla dig till Kivra så gör du det enklast på kivra.com .

Fördelar med en digital brevlåda
Förutom att du får dina brev från SevenDay Bank digitalt, kommer du även att få myndighetspost och post från många andra företag digitalt. Till exempel deklarationen, fakturor och kreditupplysningar. Du har tillgång till dina viktiga dokument var du än befinner dig. Det är kostnadsfritt, säkrare och dessutom bra för miljön.

Kivra

Läs mer och anmäl dig på kivra.com

Express Bank Sverige Filial står under tillsyn av det danska Finanstilsynet. Express Bank Sverige Filial benämns som SevenDay Bank vilket är filialens bifirma, och används som varumärke.

Marknadsföringen följer svenska regler om marknadsföring. All information om SevenDay Banks produkter och tjänster lämnas på svenska. Svensk rätt skall tillämpas. Svenska domstolar är behöriga att pröva eventuella tvister.

Företagsuppgifter:
Express Bank Sverige Filial, org.nr. 516406-1102, Filialregistret hos Bolagsverket. Ekspres Bank A/S, CVR-nr 16917931, Taastrup, Danmark, Erhvervstyrelsen. Står under tillsyn av danska Finanstilsynet.

Enklaste sättet att komma i kontakt med oss är via sevenday.se eller att ringa oss. Vårt Kundcenter är öppet alla bankdagar mellan klockan 8–18 och vi nås på telefonnummer 0770 17 77 70. Vår besöksadress är Färögatan 33, Kista Science Tower, Kista, som ligger strax norr om Stockholm.

Vi sparar personuppgifter för den längre av de perioder som krävs för att följa tillämpliga lagar och regler. I dagsläget innebär detta att vi behåller större delen av all information vi lagrar under hela avtalets löptid och 7 år efter avslutat engagemang. Du hittar all information om detta här.

Läs mer om hur vi använder cookies här.

Har du synpunkter på vår hemsida?

Dela gärna med dig till oss.

webfeedback@sevenday.se

Tack!

Konto
Spara
Lån
Kredit
Kontakt