Vi har fortsatt
ljuset tänt och
dörren öppen

Vi fokuserar nu på sparande och stoppar ny utlåning

Vi kommer framöver att ha fullt fokus på vår sparprodukt och vill informera om att SevenDay Bank har beslutat att stoppa försäljningen av nya lån, tilläggslån och kontokrediter. Beslutet påverkar även möjligheten till att teckna en Liv- och Låneskyddsförsäkring via SevenDay Bank. Som sparkund kan du göra insättningar och öppna konton precis som vanligt och ditt sparande är fortsatt skyddat av insättningsgarantin.

För dig som befintlig låne- eller delbetalningskund sker inga förändringar kopplat till din återbetalningsplan eller dina villkor. Detsamma gäller om du sedan tidigare har tecknat en försäkring till ditt lån. Nedan har vi samlat svar på de frågor vi tänker kan väckas i samband med avvecklingen. Hittar du inte svaret på din fråga, eller om du önskar personlig hjälp, så är du varmt välkommen att kontakta vårt kundcenter på telefon 0770 – 17 77 70. För våra aktuella öppettider, se här.

Generella frågor

SevenDay Bank har de senaste åren mött motvind på flera parametrar. Detta har lett till att banken inte har uppnått en tillräcklig storlek för att kunna bära nödvändiga investeringar för att fortsatt säkra en konkurrenskraftig position på marknaden. Trots gemensamma ansträngningar internt, så har vi inte hittat en stabil modell för att fortsätta försäljning av lån som tjänar våra kunders, affärspartners och personals intressen.

Du når oss som vanligt per telefon 0770 – 17 77 70, eller via mejl till kundcenter@sevenday.se. Vi kommer även att uppdatera frågor och svar här på vår hemsida allteftersom, så att du kan snabbt och smidigt kan hitta information och svar på dina frågor.

Sparkund 

Ja, vi fortsätter att investera i våra sparprodukter och ditt sparande skyddas av insättningsgarantin. Du fortsätter att tjäna in ränta i enlighet med befintliga villkor och avtal, precis som vanligt.

Du hittar mer information om insättningsgarantin här.

Ja, du kan använda ditt sparkonto som vanligt och fortsätta göra insättningar och uttag. Du kan även öppna nya rörliga konton samt fasträntekonton och vi meddelar om någon förändring skulle ske i framtiden.

Ja, du fortsätter att tjäna in ränta i enlighet med befintliga villkor och avtal. Skulle någon förändring ske i räntesats eller övriga villkor informerar vi dig i god tid innan enligt avtal.

Ja, du är välkommen att ansöka om att öppna ett sparkonto. Önskar du öppna ett sparkonto för minderårig, så hittar du blanketten här.

Lånekund

För dig som befintlig lånekund sker inga förändringar kopplat till din befintliga återbetalningsplan eller gällande villkor. Du fortsätter helt enkelt att betala i tid som vanligt månadsvis. Vid eventuella ändringar så kommer vi att informera dig i god tid.

Vänligen kontakta vårt kundcenter per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig med inbetalningsuppgifter. Det tillkommer inga avgifter för att lösa ditt lån i förtid, däremot så är det viktigt att du kontaktar oss för att få rätt belopp per lösendatum.

Nej, vi erbjuder tyvärr inte möjligheten att utöka ett befintligt lån hos oss.

Nej, du fortsätter att betala till SevenDay Bank precis som vanligt. Vid eventuella ändringar så kommer vi att informera dig i god tid.

Delbetalningskund

För dig som befintlig delbetalningskund sker inga förändringar kopplat till din befintliga återbetalningsplan eller gällande villkor. Du får din faktura via post i god tid innan förfallodatum och betalar som vanligt. Vid eventuella ändringar så kommer vi att informera dig i god tid.

Vänligen kontakta vårt kundcenter per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig med inbetalningsuppgifter. Det tillkommer inga avgifter för att lösa din kontokredit i förtid, men det är bra om du kontaktar oss för korrekt belopp och inbetalningsuppgifter per lösendatum. I samtalet kan du även meddela oss om du önskar att vi avslutar din kredit i samband med att din betalning är oss tillhanda.

Nej, det är tyvärr inte möjligt att nyttja kontokrediten för nya köp. Om du önskar att avsluta din kontokredit, vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig.

Vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70, så ordnar vi detta. Skulle du ha en kvarvarande skuld kvar på din kontokredit, så får du först hjälp med inbetalningsuppgifter. Vi stänger sedan din kontokredit när din betalning är oss tillhanda förutsatt att du meddelat oss om ditt önskemål i samtalet.

Nej, du fortsätter att betala till SevenDay Bank precis som vanligt. Vid eventuella ändringar så kommer vi att informera dig i god tid.

Liv- och Låneskydd

Nej. Om du har tecknat ett SevenDay Liv- eller Låneskydd sedan tidigare så sker ingen förändring, din försäkring löper på som vanligt till gällande villkor.

Eftersom att vi har stoppat fömedlingen av nya försäkringar så går det inte att ändra försäkringsskydd från ett Liv- till ett Låneskydd eller vice versa. Önskar du däremot att avsluta ditt försäkringsskydd så kan vi givetvis hjälpa till med detta, vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70.

I samband med att du som låntagare med ett SevenDay Låneskydd fyller 65 år, ändras försäkringsskydded till ett SevenDay Livskydd i enlighet med försäkringsvillkoren. Du erhåller ett brev med dina nya försäkringsvillkor i samband med att ändringen träder i kraft.

Ja, det går bra. Vänligen kontakta vårt kundcenter per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig.

Konto
Spara
Lån
Kredit
Kontakt