Flexibla och skräddarsydda lösningar

Betallösningar för försäljning
i butik eller e-handel.

 

Delbetala ditt köp på kredit

Vill du göra ett inköp men har inte möjlighet att betala allting på en gång? Då kan det vara bra att kunna dela upp sin betalning eller betala lite senare. När du ansöker om delbetalning väljer du vilket belopp du vill kunna handla för och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du betalar i din egen takt.

Hur gör jag en inbetalning?

Betala in till Bankgironummer 5383-9973. Ange ditt 16-siffriga kontokreditnummer som OCR-nummer vid inbetalning. Kontokreditnumret framgår på avin.

Logga in på Mina sidor för att se dina avier.

Kontakta oss

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta vårt kundcenter på telefon 0770 – 17 77 70. Vi kan bland annat hjälpa dig besvara frågor om ditt engagemang och din inbetalning.

För generella frågor går det även bra att skicka e-post till kundcenter@sevenday.se.

Mina sidor

Mina Sidor finns till för dig som är kund hos oss. Logga in för att ta del av den viktigaste informationen om ditt köp och ditt konto.
Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att höra av dig till oss.

Logga in

Företagslösningar

Vi erbjuder flexibla och skräddarsydda lösningar för både butiker och för e-handel. Vi har stor erfarenhet av olika betallösningar både från Norden och Europa. Under många år har vi utvecklat effektiva och unika lösningar för en mängd olika branscher.

Försäljning i butik

Med våra betallösningar kan ni erbjuda era kunder specialanpassade betallösningar för att öka både kundnöjdheten och försäljningen.

E-handel

Till er som behöver en lösning för e-handel erbjuder vi smidiga och prisvärda lösningar. Vi har lång erfarenhet av integrationer och support i samband med införande av betallösningar online. Betallösningarna är ett stöd i kundens köpprocess och ser till att hög konverting uppnås.

Vanliga frågor – Delbetalning

Nedan har vi samlat de vanligaste frågorna gällande våra delbetalningslösningar. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att höra av dig till oss.

 

ALLMÄNA FRÅGOR

Du ansöker enkelt om delbetalning på plats hos någon av våra samarbetspartners. När din kreditansökan blivit godkänd kan du handla i butiken direkt. Hos en del av våra samarbetspartners är det även möjligt att ansöka om en kredit via deras hemsida.

För att kunna ansöka om en kredit måste du uppfylla följande grundkrav:

  • Du är minst 18 år
  • Du har en deklarerad årsinkomst på lägst 120 000 SEK
  • Du har inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldon hos Kronofogden
  • Du har varit folkbokförd i Sverige i minst 3 år

Om du uppfyller dessa kriterier är du behörig att ansöka om en kredit. Vid ansökan gör alltid vi en kreditprövning som står till grund för om vi kan bevilja krediten.

Du kan enkelt se din tillgängliga kredit genom att logga in på Mina sidor.

Du kan se din totala skuld genom att logga in på Mina sidor. Aktuell skuld framgår även på din avi.

Du kan betala av din skuld i förtid och det medför inga extra kostnader. Kontakta Kundcenter för inbetalningsuppgifter.
Kundcenter hjälper till att räkna fram din slutsumma inklusive ränta och eventuella avgifter.

Kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 70 så hjälper vi dig att avsluta din kredit.

FRÅGOR OM INBETALNING OCH AVIER

Inbetalning sker till bankgironummer 5383-9973 med ditt 16-siffriga kontokreditnummer som OCR-nummer. Kontokreditnumret framgår på din avi. På Mina sidor kan du se dina avier.

Vilket betalningsalternativ du har valt vid ditt köp påverkar när du får din första avi.
Logga in på Mina Sidor för att se information om dina avier. Mellan den 10:e och 15:e varje månad uppdateras informationen om kommande avier på Mina Sidor. Du kan även kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 70 så hjälper vi dig.

Ditt OCR-nummer är detsamma som ditt kontokreditnummer. Du hittar ditt kontokreditnummer på din avi samt på Mina sidor. Om du har flera krediter hos oss är det viktigt att du anger rätt kreditnummer så att inbetalningen kommer dit du önskar.

Du kan alltid välja att lösa hela eller delar av skulden tidigare. Vid en extra inbetalning använder du samma inbetalningsuppgifter som framgår på dina avier.

Vi skickar ingen bekräftelse på att du har gjort en insättning. På nästa kontoutdrag eller på Mina Sidor ser du om inbetalningen har kommit fram. Det går också bra att kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 70.

Betalningen ska vara oss tillhanda senast den 28:e i månaden. Om den 28:e infaller på en helgdag ska betalningen vara oss tillhanda nästkommande bankdag.

Vi kan dessvärre inte ändra förfallodatumet då vi har fasta datum för när betalningen ska vara inne hos oss.

Konto
Spara
Lån
Kredit
Kontakt