Vi hjälper dig!

Här får du svar på våra kunders

vanligaste frågor.

Vanliga frågor – Betallösningar

Nedan har vi samlat de vanligaste frågorna som vi får till oss gällande betallösningar. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att höra av dig till oss.

ALLMÄNNA FRÅGOR

Du ansöker enkelt om delbetalning på plats hos någon av våra samarbetspartner. När din kreditansökan blir godkänd kan du därefter direkt handla i butiken. Vissa av våra samarbetspartners erbjuder även ansökan via hemsidan. Besök partnerns hemsida för att göra en ansökan.

Du måste uppfylla nedan krav för att kunna ansöka.

  • Måste ha fyllt minst 18 år
  • Deklarerad årsinkomst på minst 120 000 SEK
  • Inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldon hos kronofogden
  • Varit folkbokförd i Sverige i 3 år

Om du uppfyller dessa kriterier är du behörig att söka och då kan du prövas för krediten. Krediten beviljas dock bara om du också uppfyller kraven på återbetalningsförmåga vid kreditprövningen.

Du kan enkelt se din tillgängliga kredit genom att logga in på Mina sidor.

Du kan se din totala skuld genom att logga in på Mina sidor. Aktuell skuld framgår även på din avi.

Du kan betala av din skuld i förtid och det medför inga extrakostnader. Kontakta Kundcenter för inbetalningsuppgifter.
Kundcenter hjälper till att räkna fram slutsumma med ränta och eventuella avgifter.

Kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 85 så hjälper vi dig att avsluta din kredit.

FRÅGOR OM INBETALNING OCH AVIER

Inbetalning sker till Bankgironummer 5611-1099.

Ange kontokreditnumret som OCR-nummer vid inbetalning. Kontokreditnumret framgår på din avi. På Mina sidor kan du se dina avier.

Vilket betalningsalternativ du valt vid ditt köp påverkar när du får din första avi.
Logga in på Mina Sidor för att se information om dina avier. Mellan den 10:e och 15:e varje månad uppdateras informationen om kommande avier på Mina Sidor. Du kan också  kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 70 så hjälper vi dig.

Ditt OCR-nummer är detsamma som ditt kontokreditnummer. Du hittar ditt kontokreditnummer på avin samt på Mina sidor. Om du har flera krediter hos oss är det viktigt att du anger rätt kreditnummer så att inbetalningen kommer dit du önskar.

Du kan alltid välja att lösa hela eller delar av skulden tidigare. Detta gör du enkelt i på Mina Sidor och använd samma inbetalningsuppgifter som framgår på avierna.

Vi skickar ingen bekräftelse på att du har gjort en insättning. På nästa kontoutdrag eller på Mina Sidor ser du om inbetalningen har kommit fram. Det går också bra att kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 85.

Förfallodatum är den 28:e i månaden vilket innebär att då ska betalningen vara hos oss. Infaller 28:e på en helgdag ska betalningen vara oss tillhanda nästkommande vardag.

Vi kan dessvärre inte ändra förfallodatumet då vi har fasta datum för när betalningen ska vara inne hos oss.

Konto
Spara
Lån
Kredit
Kontakt