Digital Support

Se hur du kan få den bästa digitala bankupplevelsen.

Support

För att kunna utföra dina bankärenden är det viktigt att den senaste versionen av webbläsare och operativsystem är installerad på din enhet.
Du kan enkelt ta reda på vilken webbläsare du har genom att klicka här.

Webbläsare

Tempot i samhället ökar, och tempot i teknikutvecklingen likaså.  Den gör att vi ständigt möter nya utmaningar inom IT-säkerhet. Vi rekommenderar att du slår på automatisk uppdatering av din webbläsare samt att du använder senaste versionen av; Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari och Microsoft Edge.

Microsoft har slutat utveckla webbläsaren Internet Explorer. Det innebär att den blir omodern och inte har stöd för dagens höga webbstandard. Det betyder inte att ditt program slutar att fungera, vi kan däremot inte garantera att den uppför sig som förväntat. Du kan ha kvar Internet Explorer som webbläsare i din dator. Däremot rekommenderar vi att du använder en annan webbläsare som standardwebbläsare. För att ändra webbläsare går du till Kontrollpanelen i din datorn under Ange dina standardprogram.

Uppdatera till den senaste versionen och få leverantörernas support här.

För en säkrare webbplats pågår ett kontinuerligt arbete som innefattar bland annat versionshantering av webbläsare och operativsystem. Detta kan innebära att vi upphör med att stödja en icke uppdaterad (äldre) version av din webbläsare. För dig som kund minskar risken för att  drabbas av intrång eller andra typer av säkerhetshot genom att använda någon av de senaste webbläsarna. Detta för att de generellt sett är säkrast. Banken testar kontinuerligt de senaste versionerna av webbläsare. Vi kan dock inte garantera att de är testade och godkända direkt efter lansering.

BankID

Om du inte har ett BankID eller Mobilt BankID, kontakta din bank så hjälper de dig. Läs mer om BankID.

Problem med BankID?

Lösningar på de vanligaste problemen med BankID hittar du här: BankID support.

Konto
Spara
Lån
Kredit
Kontakt