HR Administratör (deltid)
Vi fortsätter att växa och vår HR avdelning behöver förstärkning. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och är nyfiken, serviceinriktad och som vill vara med på vår resa i att skapa en ännu bättre arbetsplats. Kanske är du studerande, eller i början av din karriär och vill skaffa dig värdefull erfarenhet inom HR området. Är du dessutom intresserad av finansbranschen med siktet inställt mot en framtida karriär i ett internationellt bolag? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Hos oss är det ett internationellt klimat och i din roll kommer du att samarbeta med kollegor i Sverige men även i Norden och i Europa. Vi finns i ljusa trevliga lokaler på hög höjd i Kista Science Tower.
Hos oss är det människorna som gör skillnaden
Den nordiska HR avdelningen består idag av fem personer, varav fyra i Köpenhamn och en lokalt i Stockholm/Kista. Tillsammans med teamet kommer du att arbeta inom flera av de generella HR områdena, men framförallt kommer ditt fokus vara att stötta upp din kollega i Stockholm/Kista inom området personaladministration.
Arbetet är på deltid ca 30%, 1-2 dagar/vecka.
Arbetsuppgifter som förekommer i tjänsten
- Hantera löpande administration i våra HR-system
- Säkerställa data kopplat till lön
- Stöd vid rekrytering, administration i rekryteringsprocessen
- Onboarding
- Rehabilitering och arbetsmiljö
- Internkommunikation
- Vara behjälplig mot chefer och medarbetare inom ansvarsområdet
Din profil
Vi ser att du som söker har ett stort intresse för HR och har en avslutad eller nu pågående högskoleutbildning inom området eller liknande, med examen inom något år. Som person är du nyfiken, serviceinriktad och prestigelös. Du har en social förmåga och tycker om att möta människor samtidigt som du trivs med administrativa uppgifter. Du är noggrann och organiserad i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta självständigt likaväl som i team. Du är positiv till din natur, kommunikativ och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.
Om företaget & vad vi erbjuder
Vi arbetar agilt med ständiga förbättringar och medarbetarskapet är en av våra viktigaste ingredienser. Oavsett hur bra man trivs på arbetet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan arbete och ledig tid. Vi arbetar kontinuerligt med välmående och hälsa och har utöver månadslönen flera andra förmåner så som generösa friskvårds- och lunchbidrag.
SevenDay Bank och Express Bank är en del av BNP Paribas Personal Finance
BNP Paribas Personal Finance har verksamhet i mer än 30 länder världen över med 19 500 medarbetare och cirka 27 miljoner kunder. I norden har BNP Personal Finance Group verksamhet i Danmark, Norge och Sverige med fler än 300 medarbetare.
BNP Personal Finance i Sverige finns under varumärket SevenDay Bank i Sverige och Express Bank Danmark och Norge. Vi är specialister på bland annat privatlån utan säkerhet, betallösningar och attraktivt sparande. Vår affärsidé är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga spar – och kreditprodukter till konsumenter.
För mer information se: bnpparibas-pf.se och sevenday.se.
Välkommen med din ansökan
Skicka in din ansökan till jobb@bnpparibas-pf.se eller ansök här online. Sista ansökningsdag är 6 april 2021. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malena Ernrup: Malena.Ernrup@bnpparibas-pf.se.
Vi ser fram emot din ansökan.